Mitmesuguseid sõnumeid muusikailmast. Märts 2019.

Kirjutas Rene13
10-04-2019

Ülevaade märtsis ilmunud muusikaga vähem või rohkem seotud artiklitest. Mis on tinginud bändinimede seas suure rotiuputuse; kes on tuuril hauatagusest ilmast; kas järgmised staarid tulevad Ladina-Ameerikast; kuidas uue muusika leidmine on jamam kui varem; mis asja täpselt on lasknud kaevata oma hoovi Ed Sheeran ja miks ei ole saadaval kodumaiste bändide värviraamatuid.

ROTTIDE ÜLESTÕUS
Noisey arutleb, miks on korraga ilmunud nii palju artiste, kelle nimes on rott.
Selget vastust ei saa, peale oletuse, et rott on sandi mainega loom ja seda on provokatsiooni eesmärkidel hea nimes kasutada. Või hulk artiste on juhuse tõttu valinud sarnase nime, mõnikord nimetatakse seda ka zeitgeistiks, aga see ei tähenda suurt midagi. Igal juhul maksab oodata, millal saab suureks täheks mõni Lil Rat.

https://noisey.vice.com/en_us/article/panm8y/rats-boys-bands-anthropology-essay

MASINATE ÜLESTÕUS
Warner Music sõlmis lepingu vanamehe nimelise startupiga Endel, mis pakub masina loodud meeleolumuusikat olemise taustaks, sest striimiplatvormides on sedalaadi palad osutunud populaarsemaks kui võinuks arvata. Esialgu on leping 20. plaadile, mis kõik peaks ilmuma tänavu. On küll kirjeldatud, et Endli tarkvara valmistab loo nupuvajutuse peale ja inimese töö on palade juures minimaalne, aga kas vajaliku tarkvara kirjutamisele võis kuluda sama kaua kui sümfooniale, seda kahjuks täpsustatud ei ole.

https://www.theverge.com/2019/3/27/18283084/warner-music-algorithm-signed-ambient-music-endel

Tänavu sügisel tuuritavad koos Buddy Holly ja Roy Orbison, kes on kahe peale olnud surnud pea 100 aastat. Tuur toimub samal ajal Euroopas ja Ühendriikides, sest staaride hologramme annab transportida mööda kaablit. Ettevõte Base Hologram pakub ka Maria Callase ja Amy Winehouse’i hologrammituure. Midagi röögatult uut selles ei ole, sest elava muusika saatel vaadati tummfilme juba läinud sajandi alguses suure heameelega ja mida see hologramm muud on kui hulgakesti koos liikuva pildi vaatamine. Halb uudis on see elusolevatele artistidele, kes peavad lisaks plaadimüügituludele ka kontserditulude osas hakkama konkureerima hauataguse ilmaga.

https://haulixdaily.com/2019/03/music-holograms-tour

Tehnoloogia kiituseks peab ütlema, et lähiajalugu tunneb juhtumeid, kus hologramm on osutunud elavamaks kui saatebänd.

KERGET MULDA!
Märtsis lisandus potensiaalsete hologrammide nimekirja kaks uut nime. Scott Walker, läbisõidul olev saadik 30. sajandist, kes tutvustas barbaritele isikupära aluseid ja Dick Dale, kes näitas 20. sajandile, kuidas kitarrimäng päriselt käib.

NME on avaldanud järelhüüdeks haltuurase loetelu kümnest artistist, kellele Scott Walker olla avaldanud jäädavat muljet.

https://www.nme.com/blogs/nme-blogs/scott-walker-influences-david-bowie-alex-turner-2466400

Billboard on loetlenud tosin artisti, kes oleks hulga jamamad, kui nad ei teadnuks, kes oli Dick Dale.

https://www.billboard.com/articles/columns/rock/8502865/dick-dale-12-artists-influenced-rip

KES OTSIB SEE LEIAB
DJBooth on avaldanud arvamusloo, kuidas varem otsis kuulaja muusikat, nüüd otsib muusika data põhjal kuulajat ise. Aga kui kuulajal midagi vaja leida on, siis erinevalt piraatluse kuldajast, seda ei pruugi leida.

https://djbooth.net/features/2019-03-26-how-searching-for-music-has-changed

MIDiA blogis on ülevaade striimiteenuste playlistide arengutest viimaste aastate jooksul või pigem vähegi huvitavate arengute puudumisest. Need on endiselt lugude nimekirjad, mida algoritm võib veidi kohendada, aga neil puuduvad personaalsus ja kontekst, mis on olemas näiteks mixteibil või kogumikul. Kui muidu pakub uue muusika avastamine dialoogi, siis playlistide puhul paistab see olevat tühipaljas monoloog.
Keskmiselt kasutab playliste 17% striimijatest, Spotify puhul kasutab neid kolmandik, arenguruumi justkui oleks. Isegi kui playlistikultuur paneb kirjutama lugusid, mille kõige olulisem kvaliteet on, et neid ei skipitaks.

http://www.midiaresearch.com/blog/whats-next-for-playlist-innovation/

Veerand Spotify kuulajatest skipib uue artistiga kokku puutudes lugu esimese 5 sekundi jooksul. 30. sekundiks on järgmise loo juurde liikunud juba kolmandik kuulajaid.

https://haulixdaily.com/2019/03/skip-rates-attention-span

Apple Music paistab arvavat, et kui tuntud nimed disainivad playlistidele moekad kaanepildid, on see mäng võidetud.

https://www.theverge.com/2019/3/8/18256361/apple-music-art-original-playlists-design

KAARDID ENNUSTAVAD
MIDiA uurimismaja on avaldanud prognoosi, milliseks võib kujuneda striimiturg kuni aastani 2026.
Buumist saab normaalne kasv ja aastaks 2026 on striimikäive suurem kui praegu kogu muusikatööstuse käive, aga see sisaldab ka muusikavälist sisu nagu podcastid ja muu selline. Juletakse lausa oletada, et striimitulud liiguvad suurte plaadifirmade küüsist eemale. Reaalsus, nagu ikka, saab olema hoopis huvitavam ja mitmetahulisem.

https://musicindustryblog.wordpress.com/2019/03/19/midia-research-2018-2026-streaming-music-forecasts/

Kõige kõvem globaalse haardega staaride tegemine käib endiselt YouTubes, sest erinevalt teistest kanalitest, kasutab seda suurem osa maailmast. 2019. esimeses kvartalis oli YouTubes miljardi vaatamise piiri ületanud muusikavidesid 139, neist 52 lisandus eelmise aastaga, millest üle poole olid Ladina-Ameerika päritolu. On märkimisväärne, et platvormidel, kus plaadifirmade prioriteedid midagi maksavad, domineerib hiphop, aga YouTube’i miljardi klubi, kus maksab kuulajate sõna, ei tähenda hiphop suurt midagi. Mis justkui annab alust ennustada, et järgmised superstaarid tulevad Ladina-Ameerikast ja nad ei räpi.

https://musicindustryblog.wordpress.com/2019/03/26/how-youtubes-1bn-club-is-changing-the-face-of-global-music-culture/

HIIRED SÕID ÄRA
Nupumehed MySpace’ist suutsid ära kaotada kõik sinna laetud 50 miljonit lugu, sest oli vaja vahetada servereid ja nagu ikka, ei kukkunud asjad välja plaanipäraselt.

https://consequenceofsound.net/2019/03/myspace-lost-music-files-no-backup/

Teatele reageeris anonüümne akadeemiline grupp, mis oli kunagi uurimiseesmärkidel salvestanud MySpace’ist alla ligi pool miljonit lugu, mis on nüüd The Internet Archives saadaval.

https://ia801405.us.archive.org/2/items/myspace_dragon_hoard_searcher/viewer.html

INGLISMANNIDE KOMMETEST
Suffolki krahvkonnas maakodu omav Ed Sheeran on pööranud naabritega tülli, sest tema hoovi rajatud tiik meenutab kangesti basseini. Ega Inglismaal enne tõsiseltvõetavaks muusikuks peetagi kui pole naabriga basseini küsimuses tülli läinud.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6864723/Ed-Sheerans-pond-Suffolk-estate-not-swimming-pool-says-local-council.html

ARIANA MANIA GRANDIOSA
Ariana Grande käimasoleval maailmatuuril on kehtestatud omapärased reeglid fotograafidele. Kõik kontserdil tehtud fotod on tuuriettevõtte omad ja kui ettevõte lubab, võib fotograaf neid korra mõne uudisloo juures kasutada. Ülejäänud kasutamine on Ariana Grande kujutise abil teenimine ja seda ei saa lubada.

https://www.digitalmusicnews.com/2019/03/27/nppa-slams-ariana-grande-rights-grab/

Kuidas autoriõiguste küsimustes mõnedel katus sõidab, demonstreerib kõige paremini, et EU autoriõiguste reformi endise artikli 13 (nüüdseks artikkel 17) küsimuses pidas vajalikuks sekkuda ÜRO Inimõiguste Ülemvoliniku Amet, mille ekspert juhtis tähelepanu, et see asi lõhnab väga halvasti. Direktiivi lõplik sõnastus saab paika kunagi aprillis, eks siis näis.

https://www.ohchr.org/EN/NewsEvents/Pages/DisplayNews.aspx?NewsID=24298&LangID=E

UUSI TOOTEID KAUBANDUSES
Kui merchi-ideed hakkavad otsa saama, siis on tagumine aeg anda välja värviraamat. Arukas oleks pakkuda sinna juurde ka bändilogoga pliiatseid. Flypaper tutvustab 11 muusikateemalist värviraamatut. Bowie, Kanye, Gangsta Rap, Metal Cats jne.

https://flypaper.soundfly.com/play/11-best-music-themed-coloring-books-for-kids-and-adults/

KUULDUSI RINDELT
Spotify käis Brüsselis muret kurtmas, sest Apple kasutab nende hinnangul alatuid võtteid, mis seavad Apple’i enda striimiteenuse eelisolukorda, kuna Apple nõuab, et App Stores käiks tasumine vaid Apple Pay kaudu ja seal kehtib sisupakkujatele 30% komisjonitasu. Nii et artistid võivad tunda õigustatud pahameelt, kuidas iPhone’i kasutavatelt Spotify klientidelt tiksub neile 30% vähem võimalikku striimitasu, sest Apple krabab selle endale.

https://www.ft.com/content/73e0d448-4577-11e9-a965-23d669740bfb

Ühendriikides avati selle peale teine rinne. Apple mängis kaarte niimoodi, et suutis jätta mulje justkui Spotify, Amazon ja Google kavatseks lookirjutajaid kohtusse kaevata ja Apple on ainuke artistide poolel olev tehnoloogiafirma.

Tegelik olukord on küll selline, et kolmepealine Ühendriikide autoriõiguste komisjon CBR otsustas, et aastaks 2022 tõusevad mehaanilise taasesitamise määrad sujuvalt 44%. Spotify, Amazon ja Google palusid selle otsuse üle vaadata ja pöördusid selleks appelatsioonikohtusse.

https://www.theverge.com/2019/3/15/18267288/apple-music-spotify-suing-songwriters-eu-antitrust

Veel artikleid