Žanritalgute kokkuvõte

Kirjutas Rene13
23-12-2014

Žanritalgud on selleks korraks ühel pool. Suured tänud kõikidel osalejatele.
Möödanikuladestuste kampaania korras ümbertöötlemine andis meile 20 eripalgelist pala. End juba tõestanud olijatelt kui ka värsketelt nimedelt.

Autorid ise kommenteerivad nii:

Galaktlan – Noorus
Galaktlani lugu "Noorus" ei ole küll spetsiaalselt žanritalgude jaoks kirjutatud, aga tunne ütles, et see sobiks sinna küll. Loo põhimotiiv sündis, kui pühkisin üle tüki aja tolmu oma vanalt Nõukogude süntesaatorilt Junost-21 ja olin meeldivalt üllatunud, kui head stringisaundi see pill tegelikult teeb. Ega ta eriti mingit muud saundi ei teegi, aga seda ühte saundi teeb vähemalt hästi. Viimati olin seda pilli reaalselt loo lindistamise juures kasutanud ilmselt üle 10 aasta tagasi, kui lindistasime ansambli Uni plaati "Kosmikud". Jäi veel lisada muud read süntesaatoritest Vermona MARS, Moog Little Phatty ja Roland V-Synth ja lugu hakkaski juba ilmet võtma.

Artints – Walk
Loo kohta võib õelda/kirjutada, et on nagu hämar, suitsune baar läbi mustade prillide.

Köök – Mardipäev
Ähkiva öö ja vastuastuva lörtsiseina lapse oiged.
Kumedad noodid kaiguvad üle hämarusse uppuvate voorte.
Kes seal käratseb?
Jah, nemad! – Järvamaa kõrgeimad pinnavormid, pöörates end mõrudalt muiates madalateks, alandlikeks orgudeks.

Taavi Tulev – Aeglane Kaif
Kaif on selline tore nähtus, mida kogemata ei teagi, mis see täpsemalt on. Vahel võib seda aga ette tulla. Näiteks lösutad kusagil mõnusalt ja kõik mida sa sel hetkel koged on totaalselt mõnus – helid, olukord, mõtted – absoluutselt kõik on täiega mõnus ja absoluutselt kõigest muust on totaalselt ükskõik. Lugu tehes oli mõttes hoopis teistsugune stsenaarium, aga lõpuks kukkus see selliselt välja, et Kaiff tundus õige nimi.
Muidu teen ma muusikat rauast süntesaatoritega, aga hiljuti sai paari kolaka tuhanded presetid softisämpleri instrumentideks tehtud. Läksin nädalaks maale, võtsin lisaks arvutile ja dps protsessorile kaasa kaks lihtsamat/kergemat süntesaatorit – Virus TI Snow ja Arturia Microbrute + veidi pudipadi. Trummisüntesaatorit kaasa ei võtnud, seekord kasutasin selleks softi (viimase 9a jooksul on vaid kahes loos seda ette tulnud, et softiga trumme teeks). Ehksiis – sissesämplitud rauasündipreset, virus ja mingi softitrummimasin. Efektid on Powercore-i ja Logic 9 omad. Heli sai sätitud selle järgi, et kõlaks, nagu pillid oleksid reaalselt seal ruumis – palju pännimist ning sämplipõhist helide viivitamist erikanalites. Summeerida aitas Waves NLS ning kõik läheb robustselt läbi TC Electronic MasterX3 kompressori. Kuna mulle meeldib viimasel ajal lugusid aeglasemalt kuulata, siis venitasin selle hiljem omakorda veel minutijagu pikemaks – siis tundus, et tekkis just selline mõnus flõu, mida võiks kaifiga võrrelda.

Laulan Sinule – Kõrgemale, Laulan Sinule – Vaakum
Saadetud lood "Kõrgemale" ja "Vaakum" on mingis mõttes järjestikulised lood. üks räägib sellest, kuidas põllul tuleb tuul ja lennutab kõrgele minema. teine on aga juba sellest, kuidas on jõutud avakosmosesse, kus vaakum ajud peast välja imeb. Kuna tihtipeale inimesed ise enda elu keeruliseks mõtlevad, siis pole ajudekaotus suurem asi kaotus. Seda on näha ka igalpool meie ümber, kus täiesti vabalt inimesed tegutseda suudavad jätmata muljet, nagu neil üldse midagi peas toimuks.
Valmistamiseprotsess oli väga raske – peamiselt põhjusel, et õigeid sõnu välja öelda on raske ning et neid veel omakorda sisse laulda nõuab palju harjutamist ja enda häälega ära harjumist. Elektroonikapoole pealt nii palju, et on kasutatud suuremas osas analoog- ja väiksemal määral digitaalseid süntesaatoreid.

Dokora – Tallinn 1980
Lugedes rada žanritalgute kuulutust, mõtlesin, et oleks tore osaleda ja oma andeid senitundmatust küljest demonstreerida. Kuigi mul polnud õrna aimugi, milline üks minimal wave loomeprotsess välja nägema peaks, asusin asja juurde. Kõigepealt sukeldusin oma Ableton Live projektifolderisse ja otsisin sealt välja ühe kesteabmillal valmistatud EDM-i loo. Kuulasin selle läbi ja otsustasin nimelt selle loo põhjal konkurssitöö vormistada. Seejärel eemaldasin ülalmainitud lool ca 10 träkki, ehk siis meloodilisemad osad, buildupid ja teate küll selle muu, põhiliselt rootslaste leiutatud träni, tänu millele õiged elektroonikud EDM-i päkapikukudiskoks nimetavad. Jätsin ainult ühe meloodia MIDI ja valisin sellele saundiks mingi tasuta VST sündi presetsi, millel oli pealkirjaks J-M Jarre Lead. Juurde otsisin mõned samas helistikus sämplid(oli vist G minoor) ja lükkasin nad sinna meloodiaosa vahele, et asi huvitavam tunduks. Kuna selles faasis tundus asi isegi minimal wave jaoks liiga uimane, tekitasin ühe teise meloodia veel vahele. Ülalmainitud materjali kaunistasin hetkel väga moodsa kellatiksumise saundiga. Selle tiksumise mõte on see, et aasta on küll 1980, aga aeg tiksub järjekindlalt Eesti taasiseseisvumise suunas.

Exhales – Nii oo
Lugu on sisse mängitud Alesis Q49 midiklaviatuuriga, kasutades programmi Ignite.
Valmistatud Muhumaal

Les Moens – Utopie Estonia
Pala valmis kiirelt. Räägib ehitamisest ja kõlab kui ehitamine.

Papa Kurm – Kokainum
Kui minimal wave siis minimal wave!
Papa Kurm leidis, et ülesanne on hea ja sellise ülesande ideaalseks täitmiseks on vaja kolme üsna puist liidetavat – Soundclub’i, üht Austria Tamme ning minimaalset lookirjutamise oskust.

Trent Hawkins – Tapeet
NZZVY!uuYU[TJIRU[JtIUSuZXKTZsNG^QOTYuZXKTZsNG^QOTYsZGVKKZ 69
"..*-SHH~(G1#%#*~}#zG),!H1#%#Hsz’z"zxgi 25
Taa]'{{dddzYM__UQPa[aTQ`QMzO[Y{UZPQez]T],PMaQ*}}~"}} ??

Jürgen Tina – Igavusest ühel reedel
Palju korduseid, monotoonsust, igavust, lisaks ports apaatset armastuse vajadust ja melanhooliat.
Üldiselt valmivad mu lood kuu või kahega, "Igavusest ühel reedel" sai vahelduseks linti kolme-nelja päevaga ja värvib üsna laia pintsliga pildi mu kümne aasta tagusest elust Tartu tudengina.

Veel artikleid