Mitmesuguseid sõnumeid muusikailmast. Juuli 2018.

Kirjutas Rene13
07-08-2018

HARVESTER OF DATA
Spotify juht Daniel Ek teab rääkida, kuidas Metallica sätib kontserdikavadesse osa lugusid vastavalt asukohalinna Spotify striimidatale. Vaadates nende viimase poole aasta setliste, on varieeruvus siiski üsna minimaalne. Kahjuks on jäänud vastuseta, kas setlist oleks kardinaalselt erinev, kui nad peaks esinema Guantanamo linnas?

https://qz.com/1340887/metallica-bases-its-setlist-on-what-fans-listen-to-on-spotify/

Sellega haakub, et aastate eest omistati Iron Maidenile ärikavalus, uurida piraatimisdatat ja selle põhjal Lõuna-Ameerika tuuriplaani kavandada.

https://techcrunch.com/2013/12/27/how-a-fabricated-story-about-iron-maidens-love-of-music-pirates-became-internet-truth/?guccounter=1

ROCK AND ROLL AIN’T NOISE POLLUTION
Mürareostust uurinud teadlased panid tähele, et vali rockmuusika (täpsemalt ansambli AC/DC looming) häiris lepatriinude isu, kantrimuusika sellist mõju ei avaldanud. Kuna valdav osa lepatriinuliikidest on röövtoidulised, süües taimekahjureid, on mürareostuse ja mardikate isu vahelistel tähelepanekutel põllumajandusele oluline mõju. Jääb vaid miljoni dollari küsimus, mida arvavad põrnikad ansamblist The Beatles?

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/ece3.4273

DISSONANTSI EMANTSIPATSIOONIST
Josh H. McDermott koos kaaslastega MIT’ist viisid läbi uuringu, kas klassikaline harmooniamõte on kaasasündinud või omistatud. Boliivias elutseva Tsimane hõimu 64 esindaja hinnangul, kes ei ole kreeka-rooma intellekti nuusutada saanud, on kooskõlad ja ebakõlad ühtmoodi meeldivad.
Maitseka muusika suurim rüvetaja Schönberg oma eluajal küll tsimanelastega kokku ei saanud, aga temagi ütles midagi sarnast, et funktionaalsesse harmooniasse puutuvad hinnangud on ajalaoolised, mitte absoluutsed.

https://cosmosmagazine.com/society/prefer-death-metal-to-debussy-you-have-your-environment-to-thank

EDETABELISÕJAD
Maailma suurimal muusikaturul Nielseni luureandmete põhjal domineeriv Billboard on saamas arvestatavat konkurenti. Siiamaani B2B valdkonnas nime teinud BuzzAngle on saanud Rolling Stone’i ja Variety omanikult rahasüsti, et hakata samuti avalikke edetabeleid pakkuma.

https://www.forbes.com/sites/bobbyowsinski/2018/07/28/billboard-chart-rival/#41cab6f93d30

Hetkeolukorra ja uurimismeetodite erinevuste ülevaade Variety andmetel.
Ühes tabelis oli juuli esimesel nädalal esimene DJ Khaled’i “Grateful”, teises Imagine Dragons "Evolve". Mine võta nüüd kinni.

https://variety.com/2017/music/news/nielsen-soundscan-buzzangle-music-chart-dj-khaled-imagine-dragons-1202489962/

PEAK DRAKE
Seltskond marru aetud spotifykasutajaid nõuab hüvitist selle eest, et Spotify läbustas kõik kohad Drake’i albumipromo täis ja nad pidid seda jama välja kannatama.

https://www.digitalmusicnews.com/2018/07/03/spotify-refund-drake/

MINIMAALNE MAKSIMUM
Drake’i album "Scorpion", mis on purustanud kõikmõeldavaid striimirekordeid, purustas ka füüsilise albumi müügirekordi, olles kõige väiksema läbimüügiga BillBoard 200 nädala enimmüüdud album Ühendriikides alates aastast 1991, kui Nielsen Music selliseid parameetreid arvestama hakkas. Asja juures on konks, et CD kujul ilmus album alles 13. juulil ja läbimüüginumbrid on nädala kohta, mis lõppes 12. juuliga. Võib tekkida küsimus, kuskohast need 29000 ostjat selle plaadi üldse leidsid?

https://www.billboard.com/biz/articles/8466415/a-new-sales-low-for-the-weeks-top-selling-album-in-the-us

MAKSIMAALNE MIINIMUM
Discogsi plaaditurul on flopiketaste müük alates aastast 2015 kasvanud 55%, jõudes fenomenaalse 180 ühikuni aastas.

https://blog.discogs.com/en/floppies-back-from-the-dead/

IGAVESTI NOOR
The Conversatsion on avaldanud etteruttava järelhüüde ühele 70-aastasele, kes sirgus plastitööstuse R&D ja teismeliste kasvanud ostujõu toel ning on hakanud kebima surivoodile kaasaskantavate ekraanide populaarsuse tõttu. Head põdemist füüsiline album, pikka iga albumi idee!

https://theconversation.com/the-album-at-70-a-format-in-decline-99581

Siia on kohane lisada eelmises Rolling Stone’s ilmunud infograafik vanakese ja tema lähisugulaste elukäigust.

https://i.redd.it/z0tjasmljr711.png

NAGU HANE SELGA VESI
Ameerika muusikatööstuse katusepakkuja RIAA proovis Music Mafia vastu ähvardamismeetodit. See on laste ja vanainimeste peal edukas olnud aga piraatlusele pole peale Streisandi efekti muud mõju avaldanud. Music Mafia vilistas RIAA sulgemisettepanekutele ja tegutseb siiamaani.
Music Mafia on salapärane ja tehnoloogiliselt pädev piraadijõuk, mis on aastapäevad vahendanud kahtlaseid teid pidi hangitud veel ilmumata palu ja demoversioone R&B, hiphopi ja elektroonilise muusika suurematelt tegijatelt. Kui huvitab Drake’i telefoninumber, siis murdosa bitcoini eest saab ka seda.

https://torrentfreak.com/riaa-wants-to-uncover-the-music-mafia-pirates-180726/

Samal ajal on noorus täiesti hukka läinud. Ühendkuningriigis piraadivad 16-24 aastased murettekitavalt vähe.

https://www.digitalmusicnews.com/2018/07/05/piracy-levels-dropping-fastest-among-16-24-year-olds/

MUUSIKAHALVATUS
Easpetsiifiliste terviserikete hulka võib nüüd lisada avastamishalvatuse, mis tabab üle 30-aastaseid. Neil ei ole enam aega ega huvi aktiivselt uut muusikat avastada. 1000 osaleja peal läbi viidud küsitluses vastas 60%, et kuulavadki ainult neile tuttavat muusikat.
Kui 30dates eluaastates tuttav väidab, et midagi uut enam ei ole ja sellele lisandub heietus helgest möödanikust, siis nüüd on diagnoos olemas, tema avastamisharjumused on lupjunud.

https://www.billboard.com/biz/articles/news/legal-and-management/8465830/over-30-survey-says-you-may-suffer-from-musical

NARRUSE KIITUSEKS
Jätkub saaga, kuidas rassineutraalselt ühtmoodi kõrgelt hinnatud popmuusika ei taha sobituda poliitiliselt korrektsete hoiakutega – mis ikkagi saab, kui valged (või mõni teine nahapigmendi põhine sootsium peale afroameeriklaste) tahavad kaasa laulda, aga räpis on kasutatud N-sõna.

https://theconversation.com/should-white-australian-fans-rap-along-to-the-n-word-at-a-kendrick-lamar-concert-97925

KOGUPAUGUROCK
Ted Nugent justkui olla oma Virginia osariigis toimunud konsterdil külastajatel relvade kandmise keelanud. Selle peale andis Nugent Facebookis parimas kaerahelbekesepruugis retoorilise valangu, et see on fake news, tema andis hoopis käsu, et relvastatud publik on teretulnud.

https://www.washingtontimes.com/news/2018/jul/18/ted-nugent-denies-banning-guns-roanoke-concert/

KANTRIMEHE PÕLI LIIGA HEA
Noisey’is ilmunud artikliga murtakse sisse lahtisest uksest, kuidas suur kantri on viimasel kümnendil muutunud turundusvahendiks ruraalse Ameerika keskklassi elustiilile, selle asemel, et olla turundusvahendiks töölisklassi hädadele. Positiivsed näited möödanikukantri headusest on toodud aastatest, kui linnastumise määr oli 10 – 20% madalam ja tehasetööliste arv 2x kõrgem. Seda, et edetabelikantri on jama ja tegeleb peaasjalikult olmekitšiga (nagu mõnusate auto-, teksa- ja õllebrändide loetlemine), teab muidugi iga viimanegi peni, aga klassiteadvusega pole selles küsimuses suurt midagi peale hakata.

https://noisey.vice.com/en_us/article/gy3va3/how-consumerism-devoured-the-workin-man-blues

Siia maksab lisada hea positiivne näide aastast 1970, kui sai ilmuda kontseptuaalalbum, millel olid kantriviisistatud erinevad riisitoitude retseptid.

http://blog.wfmu.org/freeform/2015/06/johnny-cash-and-friends-present-singing-rice-ipes-mp3s.html

IN YO FACE
Kui näotuvastustehnoloogiate levik muret valmistab, siis vähemalt teatud tüüpi masinõppe algoritme annab Juggalo meigiga ära petta. Artiklis on eraldi täpsustatud, et corpsepaint ei kõlba, selle hammustab masin läbi. Seega on vähemalt üks kategooria, milles Insane Clown Posse on etem kui Mayhem.

https://theoutline.com/post/5172/juggalo-juggalette-facepaint-makeup-hack-beat-facial-recognition-technology

Ühtlasi toimus juulis 19. Juggalode kokkusaamine, lisatud mõningal määral NSFW galerii.

https://noisey.vice.com/en_us/article/mb4bg3/photos-of-the-gathering-of-the-juggalos-2018

MORAALIPAANIKA!!!
Kuidagi on maailm jõudnud nii kaugele, et EDM on praegu kõige provokatiivsem žanr ja Rootsi DJ Salvatore Ganacci kõige vastuolulisem artist, sest ta otsustas Tomorrowland festivalil plaatide mängimise kõrvale ennast liigutada. Jalgupidi laua peal, kujutate ette, mees on jalgupidi laua peal!

https://noisey.vice.com/en_us/article/j5n58x/please-enjoy-this-absolute-shitshow-of-a-dj-set-at-tomorrowland-festival

MUUSIKA SOTSIAALSETEST FUNKTSIOONIDEST
Miljoniprotsendilise inflatsiooni ja ainelise puuduse käes vaevlevas Venezuelas on asjad nii hullud, et on üle mindud bartertehingutele, kus heategevusorganisatsioonile medikamente annetavad inimesed saavad arstimite vastu konservmuusikat.

https://www.digitalmusicnews.com/2018/07/23/music-for-medicine-venezuela/

VILETSAD KAOTAJAD
Pärast seda kui Euroopa Parlament ei võtnud vastu autoriõiguste reformi artiklit 13, mis väänanuks kasutajasisuga opereerivatele väljannetele kohustuse hakata kasutama autoriõiguste filtrit (mida ei ole olemas ja siiamaani olemasolevad katsetused on rohkemal või vähemal määral ebapädevad), on läinud tõeliseks pasatormiks.
Meelelahutustööstuse nimel sõna võttev jurist Chris Castle leiab, et kui Google kulutas lobile 31 miljonit, on see kriminaalne. Enda sõnutsi EU SKP’st 4.5% ja 12 miljonit töökohta esindava meelelahutustööstuse lobitööle kulunud summade juures midagi kriminaalset seevastu ei ole.

https://torrentfreak.com/music-industry-lawyer-calls-criminal-investigation-article-13-vote-180723/

LÕPUKS OMETI
Meshuggah kitarrist Mårten Hagström võttis vastutuse ja vabandas, et djent’i sünni juures oli ka nende käsi mängus.

http://www.metalinjection.net/latest-news/yes/meshuggah-guitarist-says-band-is-very-sorry-for-creating-djent-our-bad

R. Kelly, keda süüdistatakse erinevates nurjatustest, on mainekujunduseesmärkidel käinud stuudios muusikalisel pihil, avaldades 19-minuti pikkuse pala, milles võtab omaks erinevaid patte. Ta on ropendanud, võtnud asjata suhu Issanda nime, ületanud teed selleks mitte ette nähtud kohas, rikkunud parema käe reeglit, visanud prügi prügikastist mööda ja pole iga kord kuulanud ema sõna. Või enamvähem midagi taolist.

https://www.nme.com/blogs/nme-blogs/r-kelly-i-admit-everything-we-learned-2358592

FESTIVALIÖKONOOMIKA ALUSED
Jordan Bassett rantib NME’s, kuidas "rahavabad" festivalid imevad.
"Festivals are meant to be about freedom. From your shitty job, from everyday life, from the basic societal contract that requires you to act like a decent human being at least 40 percent of the time (figure is negotiable). You know what they’re definitely not about? Fucking maths!"

Siia võib lisada "rahavaba" festivali põhihüved:
* virtuaalset raha liigutades on loss aversion efekt oluliselt madalam ja kulutatakse rohkem.
* inimesed ei ole kohe üldse head kulutuste planeerimises, näiteks Ühendriikides hindab 70% spordiklubide aastapileti omanikest üle, kui palju nad seda tegelikult kasutavad.
* tarvitamata jäetud kinkekaartide turg on mitmemiljardiline äri ja käepael ei ole muud kui kinkekaart (isegi kui hiljem saab ülejäägi tagasi kanda, ei tee seda kõik kasutajad).

Kiibifestival tähendab peamiselt, et festivalile jäetakse rohkem raha (kahjuks ei leia andmeid, palju keskmiselt festivalidel raha kaotatakse või ära varastatakse). Tehnoloogia toel käibenumbrite suurendamisele pole midagi ette heita, omamoodi festivalimaks, kentsakas on kui seda maksu müüakse festivalikülastajatele universaalse hüvena.

https://www.nme.com/blogs/nme-blogs/we-need-to-talk-about-why-cashless-festivals-suck-2358999

MUUSIKALISED INTRESSID
Läinud kuul Londoni börsile minemise plaanidest teatanud investeerimisfond Hipgnosis Songs Fund on avalikult kaubeldav. Kui on soov Bieber’i, Rihanna või Beyonce’i populaarsuse pealt teenida, siis nüüd on vähemalt teoorias selline võimalus olemas.

https://www.cnbc.com/2018/07/11/investment-fund-backed-by-song-royalties-signs-up-hits-from-major-star.html

Veel artikleid