Studio In Action jätkab traditsiooniga tuua Studiosse puhast kvaliteeti. Seekord saab laupäeval näha ja kuulda õige saksa techno eeskujulikku järgijat ja loomulikult ka pioneeri – Gabriel Anandat. Ta vastas mõndadele juba tavaks saanud ning uutele küsimustele nii:
Mida sa tead Eestist, Tallinnast?
Ma olen väga elevil, sest tulen Eestisse esimest korda. Mu sõbrad on rääkinud, et teil on suurepärane maa, aga ausalt öeldes ei tea ma suurt rohkem midagi… veel.
Mis viis sind selleni, et hakata djks ja elektroonilise muusika produtsendiks?
1995. aastal kuulsin ma Loveparade´il Sven Väthi kaheteisttunnist setti. Minu jaoks oli see parim asi, mida seni olin kogenud ja seda ilma „abivahenditeta“. Nii et ma mõtlesin endamisi, et kui midagi mu elus on väärt, et selle nimel pingutada, siis selline muusika. Nädal hiljem ostsin ma oma esimese süntesaatori, omamata aimugi, kuidas seda kasutada, nt et mul on vaja veel lisaks muusikaprogrammi ja muid asju, ha-haa.
Mis oli su esimene ostetud gear?
Novation Basstation. Veider ja närvesööv 303 (Roland TB-303, toim.) kloon, aga hea bassi- ja suurepärase flöödiheliga.
Kui sa poleks muusik, siis mida sa teeksid?
Arvatavasti õpiksin matemaatikat ja füüsikat jne. Aga seda on raske öelda, Mulle meeldib ka teisi inimesi aidata, nii et võib-olla ma oleksin õppinud hoopis meditsiini või lõpetanud hoopis kolmeaastase haridusega kaablivedajana, kes teab. Mul on vedanud, et elatun muusikast.
Tegelikult pole maailmakuulsa dj amet sugugi nii kerge nagu tundub kõrvalt vaadates. Mis sulle üldse djks olemise juures ei meeldi ja vastupidi?
Ma arvan, et kõige raskem on hoida enda taset kõrgel, sundida end tööle ja samal ajal püüda seda kõike nautida. Eelmised 17 aastat olin ma enda vastu liiga karm, olin päevi enne mänge närvis, töötasin nii päeval kui öösel ning lõpuks tundsin end läbipõlenuna, kaotades kogu lõbu asjast. Aga õnneks olen viimase kahe aasta jooksul palju rahulikumaks muutunud.
Kõige hullem on reisimine, eriti kui ma pean kuskil kaua ootama, sest ma ei suuda siis mitte midagi huvitavat teha – isegi raamatu lugemine on raskendatud. See tekitab mus tunde, et ma raiskan oma elu ja aega mitte millegi peale. Aga kõige rohkem armastan ma neid momente, kus peol inimesed tantsivad koos nagu üks. Need on momendid, kus tunnen, et me kõike oleme omavahel kuidagi ühenduses.
Millega sa tavaliselt oma vaba aega veedad?
Pärast nädalavahetust tšillin tavaliselt mõned tunnid või terve päeva voodis või diivanil. Kui mu energia on taastunud, siis armastan ujuda järvedes, mängida lauatennist, sõpradega hängida ja tee laua taga juttu rääkida. Mulle on alati meeldinud ka midagi ehitada ja viimased kolm kuud olen tegelenud oma äsjaostetud, väikse maja renoveerimisega. Nüüd ma elan siin, see on keset mittemidagi, Cologne ja Frankfurti vahel.
Mis, kes inspireerib/ on sind muusikaliselt enim inspireerinud?
Paljud nimesed! Sven Väth palju aastaid tagasi, Steve Reich, Timbaland, Mathew Jonson, Björk, Mozart, Prodigy ja paljud teised.
Kes on su hetke lemmikprodutsent?
Mul ei ole lemmikut, kui ma ostan kümme lugu, siis enamik neist on ka erinevatelt artistidelt. Aga mu pleilistist leiab palju "Pig and Dan" lugusid…
Kui sa peaksid valima: Olla DJ või produtsent? Suured lavad või intiimsemad paigad?
Huu, ma ei oska sellele vastata, kõik on minu jaoks olulised, võib-olla suured lavad kõige vähem tähtsad. Ma võin kujutleda, et lõpetan djtamise tulevikus, aga praegu ma armastan seda!
Mis on sinu arust artisti hea esinemise võtmeks?
Kogemus. Kui sa oled milleski tõesti hea, keegi märkab seda.
Kas sa arvad et vinüül tuleb kunagi tagasi?
Ma ei usu, et vinüül leiab tee tagasi. See on kurb, kuna vinüüli ostmine on palju toredam rituaal kui loo allalaadimine ja sul on ka mingi füüsiline asi, mida koguda. Osad suured djd mängivad tõepoolest seni vinüülidelt, aga see on sellepärast, et nad alustasid tükk aega tagasi ja võivad seda endale lubada. Ma olen ikka veel Traktor Scratch kasutaja, aga varsti võtan kasutusse hübriidse lahenduse, mis sulatab täielikult kokku mu live-seti ja dj-seti. Ainuke varjukülg on asjaolu, et see ei tööta vinüülidega.
Missuguseid vahendeid sa kasutud muusika tegemiseks?
Mul on Cubase ja mõned analoogsündid nagu SH 101, Prophet 5, Polysix. Aga mulle meelib samuti uus U-He Diva sünt, minujaoks esimene software sünt, mis kostab nagu tõeline!
Millest alustad tavaliselt loo tegemisel? Kas sul on kindel järjekord, nt meloodia, trummid, jne?
Avastasin, et ei ole hea alustada biidist. Nii et ma teen alguses väikse kliki, siis alustan meloodiate, akordidega ja kui „teema“ on valmis, lisan trummid. Muidugi mõnikord alustan ka trummidest.
Sul on Basmati nimeline plaadifirma – miks sinu arust nii paljudel kuulsatel produtsentidel on oma plaadifirma?
Ma ei tea, miks teised on oma plaadifirma loonud, aga mina alustasin, kuna tahtsin kogu olukorda kontrollida. Loo valikut, kujundust, pealkirju ja üldist leibeli väljanägemist ja suhtumist. Paljudel plaadifirmadel on väga isikupäratu plaadikujundus. Mu arust on see potentsiaali raiskamine, kuna hea disain muudab palju.
Milliste kriteeriumite järgi valid enda plaadifirmasse lugusid ja mille põhjal otsustad, et nüüd on lugu valmis?
Lugu peab olema piisavalt energiline, et kanda tantsupõrdanal välja; peab sisaldama muusikat, mis on tehtud tunnete ja südamega, mitte mingi suvaliste noodijada ja akordidega pala. Mul on vaja emotsioone. Lugu peab kõlama elusa, võimsa ja lõbusana.
Kas sa oled märganud mõne uue skene arenemist tantsumuusikas? Mis on praegu Saksamaal aktuaalne?
Techno tuleb tagasi, acid elemendid, kõvad bassiliinid ja „väärakad“ saundid. Deephouse´i haip vaikselt raugeb, tundub mulle.
Mida ütled inimestele, kes tulevad laupäeval Studio In Action peole sind kuulama?
Tere! Kuidas läheb? Tore, et oled siin, nii et veedame järgnevat aega koos suurepäraselt!
Ürituse teema: http://www.rada7.ee/yritus/65059
Vaata: http://www.gabrielananda.com
Kuula: http://soundcloud.com/gabrielananda