Jõudsin eelmisel aastal süvenenumalt SoundCloudi keskkonda ning esimese asjana lisasin huupi hulga Eesti tegijaid, kellele vähegi jälile jõudsin. Piisavalt suures infovoolus jäi enim kõrva just selle loo peategelane. Ehkki radaseitse profiil eksisteerib samuti juba aegade algusest ning artistinimi oli juba varem meelde jäänud, siis seal jäi veel silma minu arvates vägagi eeskujulik jälgijate arv. Soov soovitada teistelegi head kuulamist ning lisaks isiklik uudishimu – tulemuseks lühike intervjuu vormis tutvustus. Härrad ja prouad, siinkohal pange aga see reedesse vägagi hästi sobiva muusikaga pleier käima. Head lugemist – siin esimene intervjuu Amiraniga!
Alustuseks tahaks teada, kes üldse oled ja mis teed muul ajal? Mul tavaliselt ikka on mingi ülevaade inimestest, aga sinust ma huvitaval kombel ei tea suurt midagi. Radaseitse profiilist õngitsesin välja, et ilmselt huvitusid bänditegemisest ca 4 aastat tagasi ja nüüd oled elektroonilist muusikat Amirani nime all teinud 2011 kevadest?
Jah, tegelesin bändis Tsern pikemat aega. See oli progressiivse metali bänd, juurtega Põlvas / Tartus. Liikmed olid väga osavad ning mulle väga meeldis selle muusika. Tallinnasse elama minnes polnud aga aega enam nii tihti selle bändiga tegeleda ning kuna muusika loomist elus väheseks jäi hakkasin üksinda elektroonilist muusikat tegema. Alguses ma ei suutnud veel täiesti elektroonilise peale üle minna ning tegemist oli pigem rocki ja elektroonika fusiooniga, kuid 2011 algusest saati olen Amiran nime all täielikult elektroonilisele muusikale pühendunud.
Oma üllatuseks sain aru, et Amiran on su päris nimi ka – ma juba googeldasin küll muidugi, aga igaks juhuks küsin – mis päritolu see nimi on? Saan aru, et polegi nii ebatavaline nimi – kuidas see võimalik on, et vähemalt esmapilgul ei paistagi olevat kedagi teist, kes kasutaks seda ka artistinimena?
Tegelikult ma tean, et üks artist on veel Amirani eesnimega, aga ta kasutab enda täisnime. Ma pole ausalt öeldes kuulanud ka, mida ta teeb. Mu isa oli armeenlane, sealt tulebki mulle see eksootiline ees- ja perekonnanimi. Mu isa loetles mitmeid tosinaid armeenia/gruusia nimesid ette ning mu emale meeldis nende seast vaid Amiran.
Üritaks sind korraga lahterdada ka kuidagi – ma ise küll suutsin süveneda stiilimääratlustesse rohkem siis kui sai samuti suuremal hulgal just metalit kuulatud, aga pean tunnistama, et moodne elektroonika ja selle märksõnad käivad mul veidi üle pea – kui sa nüüd ise ütled, millist muusikat sa teed, siis pole mul muud valikut kui uskuda 🙂 Või ei ole sa veel otsustanud või leidnud päris seda oma kindlat teemat? Lood ja SoundCloudis olevad märksõnad varieeruvad igal juhul tublisti.
Teema muutub mul aegajalt nagu EDM artistidel ikka. Kõige laiemalt olengi EDM artist – ehk Electronic Dance Music. Täpsemalt aga stiilidest rääkides on mu repertuaaris Complextro, Dubstep, Electro house ning hetkel keskendun Glitch-hop’ile. Kuna ma ei taha Trap’n’bass rongist maha jääda, siis lisandub ka see peatselt mu repertuaari paari looga.
Rääkides SoundCloudist, siis seal on sul megasuur arv jälgijaid – kuidas sa selleni jõudnud oled? Põhimõtteliselt vaid aastakesega – momendil 3,781 jälgijat – see on SC kohta mu meelest päris eeskujulik, eriti arvestades, et Eestis just massilist trügimist seal ju pigem pole, ikka Facebook jms. Kas EDM-is on mingid oma kanalid, kustmööda see kõige kuumem kraam voolab või mingid eriti õiged kohad, kuhu oma muusikat suruda?
Jah, ma keskendusin eelmine aasta väga tugevalt SoundCloudi keskkonnale ning profiilile. Kui sa oled mingis kommuunis väga aktiivne, siis tuleb jälgijaid ka. Spämmida pole mõtet, küll aga räägi teiste artistidega nende ning enda muusikast. Kui sulle mingi lugu meeldib, ütle seda neile. Aktiivsusega märkavad sind teised artistid, produtsendid, plaadifirmad. Edaspidi oleneb see puhtalt sinu muusikast, et kas nad sind jälgivad või mitte.
Kui sa tahad kõige kuumemat kraami, siis pead kommuuni jälgima. Dubstepi foorumid, redditi subredditid jne. Kuhu liiguvad need noored inimesed, kellele meeldib sinu muusika? Ära vaata suuri artiste, sest nemad on lihtsalt hetkelise laine kõige tugevamad väljendajad. Samuti vaata, mis uus kraam su sõpradele meeldib. Näiteks hetkel liigub Trap muusika Trap’n’Bass kehastuses kõrgele lainele. Eks vaatab, kui kõrgele jõuab.
Seega selline number kindlasti seal sulle kompliment ja hea tagasiside tehtud muusikale?
Jah, see on väga suur kompliment.
Ja esimene tulemuslik tähelepanu on siis sealt ilmselt Soat Recordsi näol? Mis see Soat endast üldse kujutab? Ma saan aru, et tegelikult suht one-man-army? Kas sellega kaasnes midagi muud ka peale digitaalse EP ostmise võimaluse Junos?
Jep – Soat Records on Belgia plaadifirma, kes mind SoundCloudis märkas. SoundCloud on täis plaadifirmasid, kes uusi nägusid otsivad. Leppisime kokku siis EP välja lasta ning andsin talle siis oma tolle aja huvitavamad lood.
Jah, mind huvitabki, et mis see seal maailmas tähendab? Pakkis failid zipiks ja pani Junosse müüki? Või kaasnes ka sellega mingi PR või mingi muu lisaväärtus?
Jah, tegu on suht one-man-armyga. Väga ettevõttev tüüp tundub olevat, aga Silver Surfer’i EP sai väga vähe eksposuuri, seega oli see väike flop. Küll aga oli see mu esimene selline kogemus ning kindlasti tuleb tulevikus kasuks. Ma lootsin PR-i ja lisaväärtust, kuid ei, enamvähem oligi zip failis kõrgkvaliteetsed mixdownid. Sain aru, et sellised one-man-armyd siiski kõigega tegeleda ei saa ning tulevikus plaanin natuke targem olla. On olemas aga palju puhtalt elektroonilise muusika PR-ile keskenduvaid firmasid, kes hea meelega plaadifirmadega koostööd teevad.
Kui saladus pole, mis need müüginumbrid EP-l on umbes?
Kui ma aus pean olema, siis ma polegi neid müüginumbreid veel saanud ning asi muutus väga kahtlaseks, kui neid nõudma hakkasin. Ma ei tahtnud mingi draamaga tegeleda, nii et vaatasin otse tulevikku ning tegelesin oma kraamiga edasi ja unustasin selle EP üldse ära.
AmiranFoto: Mihkel Uba
Kui juba enne see jutuks tuli – ambitsioon kui selline. Kas praegu on "eks vaatab, kui kõrgele jõuab" või on poolsalaja ka mingid sihid siiski paika pandud, kuhu X aja pärast jõuda võiks? Ja samas, kui sellele samale küsimusele veidi vinti peale keerata, kui reaalne siin üldse on mingeid sihte seada? Kas on mõistlik näiteks järgmine EP sättida Glitch-hop või on see juba lootusetult vana teema selleks ajaks ning peaks juba Trap’n’bassi lood ritta sättima? Või siiski ei jõuaks nagunii päris võidu joosta selle trenditempoga ning kuskile peab natuke keskenduma ka ikkagi? Ise ootaks küll ühte Glitch-hop pakki, need lood mu arvates ühed põnevaimad sul!
Ma sean endale kindlasti kõrgemaid sihte. Tänu selle olen ma ka väga kaugele jõudnud selle kahe aastaga produktsioonis. 2011 ma vaid enamvähem teadsin, kuidas arvutis muusikat teha. Sihid peaks kindlalt olema, kuid see on enda valida, millised need olema peaksid. Minul on need üldiselt sellised, et kui ma kuulen midagi huvitavat nagu glitch-hop, siis ma üritan nii heaks selles voolus saada (miksimine, fiil jne), et mind kui tõsiseltvõetavad artisti võetakse. Mul tegelikult on 1-2 glitch-hop lugu varrukas veel peidetud, enne kui millegi uuega katsetama hakkan.
Hmmm, aga kust see piir läheb? Kust maalt hakkab see nö tõsiseltvõetav?
Eks see ole subjektiivne küsimus ja igaüks peaks selle ise paika panema. Pead lihtsalt vaatama, kui positiivselt sind selle voolu kuulajad võtavad. Ning kui väga see inimestele peale läheb.
Aga mis see sinu jaoks on subjektiivselt? Või polegi mingit konkreetset piiri, hästi ebamäärane ja tunnetuslik?
Noh, näiteks kui sa enam ei uuri seda, mida teised sama voolu artistid teevad, vaid nemad hakkavad hoopis sind pommitama kirjadega, et ma neile selle voolu "saladusi" õpetaks. Sa hakkad siis juba oma rada ajama ning oma käekirja arendama, mida samuti väga hästi vastu võetakse.
OK, 1-2 glitch-hop lugu veel varrukas – kas see tähendab siis, et uus EP on tulemas ning seekord loodetavasti edumeelsema leibeliga jne? Mingi ajaraam ka on?
Mingit kindlat plaani veel ei ole, küll aga olen ühe leibeli välja valinud ning oleme potentsiaalsetest käekäikudest kõnelenud. Detailid aga selguvad alles meile endile siis, kui ma kompaktse terviku nendest lugudest teen ning plaadist "aru" hakkame saama.
Kuskil klubis ka oled jõudnud oma muusikat rahva peal testida ise? Või on vähemalt plaanis lähiajal? Või pole see üldse teemaks?
Kuna ma pole ise tegelikult DJ, siis ma olen vaid harva esinenud siin ja seal. Pigem lasevad teised DJ-d minu kraami. Kõige huvitavam oli minu jaoks Nälja avamine Tartus, kuhu mind Mimicry kutsus. Väikeses kuumas kompaktses ruumis sai palju rahvaga suheldud ning neid tantsima panna.
Kuna start oli ikkagi metalis, kas siis seda live tunnet ei jää puudu? Vehkida kitarriga ja tunda laval end tegijana?
Lähiajal tegelen ma tegelikult väga teise projektiga – Almost Natural, mida ma koos Anis Arumetsaga ja Johan Alexander Pettiga loon. Just käisime Ahjal enda esimest kontserti andmas ning uued esinemised juba kirjas. Tegemist on sisuliselt minu elektroonilise muusika ja rocki fusiooniga. Selline live dubstep-rock asi. Anis Arumets laulab ja mängib kitarri, mina mängin kitarri, kuid lähitulevikus plaanin elektroonilisele set’ile üle minna, Johan (ex-Malcom Lincoln) mängib bassi. Me teeme Anisega koos lugusid ning mõtleme neid välja, kuid produktsioon on kõik minu õlgadel ning hea meelega vastutan selle eest. Avasime just oma Facebooki lehe ning paari nädala jooksul tulevad sinna esimesed lindistused ning esinemise kohta info.
http://www.rada7.ee/artist/amiran
https://soundcloud.com/amiran
https://www.facebook.com/amiranmusic